Detta ämne innehåller 3 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  C 2 år, 11 månader sedan.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5034

    C
    Medlem

    Hej,

    Jag behöver göra ett uttag från ett ÖF konto.
    I rutan står det att man ska specificera vad pengarna ska gå till och summa. I detta fallet är det så att de ska gå till kommande räkningar som jag ännu ej har fått. Jag vet alltså att de kommer att komma räkningar ifrån tandläkare, för sjukvård etc.
    Men inte på hur mycket. Kan jag skriva bara att det ska gå till räkningar och kommande utgifter utan att ange en summa?
    Eller ska jag helt enkelt sätta summor för exempelvis hyra osv. som jag vet.
    Sen nästa fråga behöver min HM skriva under om pengarna ska gå till såna här kostnader?

    Tack!

    #5281

    Christina
    Medlem

    Gör ansökan om uttag först när du ha fått räkningarna om pengarna på transaktionskontot inte räcker. Bifoga kopia på fakturan. Du skall redogöra för vad du skall använda pengarna till
    Din huvudman behöver inte skriva under när uttaget gäller löpande utgifter

    Hur tänker du när du skriver att du inte skall ange en summa? Det går inte att göra ett uttag varken från ett konto eller en bankomat utan att ange en summa

    #5283

    Hej!
    Du kan skriva att det skall gå till levnadskostnader samt att det förs över från det spärrade kontot till transaktionskontot då redovisar du i samband med årsräkningen.

    #5286

    C
    Medlem

    Klart man inte kan skicka in utan summa 😉
    Jag skrev nog lite för fort ovan.

    De kommer föras över till transaktionskontot och alla
    utgifter kommer ju som vanligt att specificeras.

    Tack för era svar 🙂

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.