Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14597
    ringlock
    Deltagare

    Jag är frustrerad över Sparbankens avgifter. Årsavgiften för huvudmannens internetbank får jag betala, då banken anser att det är jag som använder den tjänsten, inte min huvudman. Jag använder inte bankens tjänster för egen del. Jag tvingas alltså ha Sparbankens internetbank pga. bankens upplägg för ställföreträdare. (Min huvudman betalar avgift för ett bankkort, som är kopplat till ett ”fickpengskonto”.)
    Det är nu aktuellt att göra månatliga överföringar till ett konto i annan bank. Det kostar 0 kr per tillfälle för kund med internetbank, annars 10 kr. Eftersom min huvudman inte har internetbank, så tar banken 10 kr per tillfälle. Att jag har internetbank i huvudmannens ställe tar banken ingen hänsyn till.
    Jag tycker att bankens avgiftsuttag är stötande. Hur vanligt är det med det här upplägget från bankens sida? Kan jag göra något åt det (förutom att föreslå huvudmannen att byta bank)?

    • Detta ämne redigerades för 2 veckor sedan av ringlock.
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.